Hallgatói levelezéshez kapcsolódó tájékoztatás


Mi ez a szolgáltatás?

Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása, amelynek felhasználásával az egyetem kialakította a hivatalos kommunikációhoz kapcsolódó egységes hallgatói levelezési rendszerét is.

A szolgáltatás többek között a következőket jelenti:

  • Felhőalapú e-mail és naptárszolgáltatás a Microsoft Exchange Online segítségével, egyetemi domainnévvel. (@mailbox.unideb.hu domain), 50 GB-os tárterület felhasználónként
  • Online office dokumentumok: Word-, Excel-, PowerPoint- és OneNote-dokumentumok létrehozása és szerkesztése webes felületen
  • OneDrive tárhely: a OneDrive minden felhasználónak 100 GB személyes, felhőalapú tárhelyet nyújt, amely bárhonnan elérhető
  • Megosztott dokumentumok: a felhőben tárolt dokumentumaidat megoszthatod a társaiddal

Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?

A szolgáltatás előfeltétele a Debreceni Egyetemen létrehozott hálózati azonosító (Eduid azonosítás) megléte, melyet az egyetemi felvételt nyert hallgatók kiértesítésekor kaptak. A rendszer eléréséhez szükséges lépések a Beiratkozási tudnivalókban találhatóak.

Az egységes hallgatói levelezés indításához használd az alábbi lépést:

  • A honlapon lévő információknak megfelelően tudsz belépni a postafiókodba.
  • A fenti Microsoft 365 menüpontra (https://outlook.office.com), a szükséges adatok megadásával használható a rendszer.

Miért fontos az egyetemi e-mail-cím?

A 2023/24-es tanévtől felvett hallgatók egyetemi e-mail-címe az egyetem hivatalos kommunikációs csatornája, az egyetem erre a címre küldi az értesítéseit.

A 2023/24-es tanév előtt felvételt nyert hallgatók számára az egyetemi e-mail-cím nem kötelező, elsődleges e-mail-címként való használat nem szükséges.

Meddig vehetem igénybe a szolgáltatást?

Addig, amíg folytatod az egyetemi tanulmányaidat. Ha megszűnik az egyetemmel fennálló jogviszonyod, akkor a felhős fiókod inaktiválódik, és 3 hónap után törlődik.

Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?

A szolgáltatás elérésével, tehát a bejelentkezéssel kapcsolatban az Informatikai Szolgáltató Központ ügyfélszolgálatához a helpdesk@it.unideb.hu vagy a +36 52 512 900/66333-as telefonszámon fordulhatsz. Minden további kérdésben az Office 365 szolgáltatás üzemeltetőjéhez, tehát a Microsoft ügyfélszolgálatához lehet fordulni.

Honnan tudom meg, hogy mi az egyetemi e-mail-címem? Mit csináljak, ha elfelejtettem, hogy mi az e-mail-címem?

Az eduid-manager.unideb.hu oldalon bejelentkezés után a Saját eduID profil megjelenítése/szerkesztése menüpontot választva megjelennek az adatok, köztük a hivatalos email címmel.

Van lehetőség az egyetemi e-mail-címem módosítására, például névváltoztatás miatt?

A hallgatói email címek fixek, későbbi módosításuk nem lehetséges.

Mit tegyek, ha elfelejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes belépési adataimat?

Az O365 rendszerbe az office.com oldalon tudsz belépni. Itt a login neved azonos az egyetemi, "@mailbox.unideb.hu"-ra végződő e-mail címeddel. Ha nem emlékszel a jelszóra, akkor próbálkozz a jelszókarbantartó felületen ( eduid-manager.unideb.hu), az Elveszett eduID jelszó szolgáltatással.

Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?

A szolgáltatást a Microsoft üzemelteti, egyetemünk csak az elérést biztosítja. Az adatok biztonságáért, azok elvesztéséből eredő kárért az egyetem nem felelős.