Hallgatói levelezéshez kapcsolódó tájékoztatás
Mi ez a szolgáltatás?
Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása, amelynek felhasználásával az egyetem kialakította a hivatalos kommunikációhoz kapcsolódó egységes hallgatói levelezési rendszerét is.
A szolgáltatás többek között a következőket jelenti:
- Felhőalapú e-mail és naptárszolgáltatás a Microsoft Exchange Online segítségével, egyetemi domainnévvel. (@mailbox.unideb.hu domain), 50 GB-os tárterület felhasználónként
- Online office dokumentumok: Word-, Excel-, PowerPoint- és OneNote-dokumentumok létrehozása és szerkesztése webes felületen
- OneDrive tárhely: a OneDrive minden felhasználónak 100 GB személyes, felhőalapú tárhelyet nyújt, amely bárhonnan elérhető
- Megosztott dokumentumok: a felhőben tárolt dokumentumaidat megoszthatod a társaiddal
Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?
A szolgáltatás előfeltétele a Debreceni Egyetemen létrehozott hálózati azonosító (Eduid azonosítás) megléte, melyet az egyetemi felvételt nyert hallgatók kiértesítésekor kaptak. A rendszer eléréséhez szükséges lépések a Beiratkozási tudnivalókban találhatóak.
Az egységes hallgatói levelezés indításához használd az alábbi lépést:
- A honlapon lévő információknak megfelelően tudsz belépni a postafiókodba.
- A fenti Microsoft 365 menüpontra (https://outlook.office.com), a szükséges adatok megadásával használható a rendszer.
Miért fontos az egyetemi e-mail-cím?
A 2023/24-es tanévtől felvett hallgatók egyetemi e-mail-címe az egyetem hivatalos kommunikációs csatornája, az egyetem erre a címre küldi az értesítéseit.
A 2023/24-es tanév előtt felvételt nyert hallgatók számára az egyetemi e-mail-cím nem kötelező, elsődleges e-mail-címként való használat nem szükséges.
Meddig vehetem igénybe a szolgáltatást?
Addig, amíg folytatod az egyetemi tanulmányaidat. Ha megszűnik az egyetemmel fennálló jogviszonyod, akkor a felhős fiókod inaktiválódik, és 3 hónap után törlődik.
Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?
A szolgáltatás elérésével, tehát a bejelentkezéssel kapcsolatban az Informatikai Szolgáltató Központ ügyfélszolgálatához a helpdesk@it.unideb.hu vagy a +36 52 512 900/66333-as telefonszámon fordulhatsz. Minden további kérdésben az Office 365 szolgáltatás üzemeltetőjéhez, tehát a Microsoft ügyfélszolgálatához lehet fordulni.
Honnan tudom meg, hogy mi az egyetemi e-mail-címem? Mit csináljak, ha elfelejtettem, hogy mi az e-mail-címem?
Az eduid-manager.unideb.hu oldalon bejelentkezés után a Saját eduID profil megjelenítése/szerkesztése menüpontot választva megjelennek az adatok, köztük a hivatalos email címmel.
Van lehetőség az egyetemi e-mail-címem módosítására, például névváltoztatás miatt?
A hallgatói email címek fixek, későbbi módosításuk nem lehetséges.
Mit tegyek, ha elfelejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes belépési adataimat?
Az O365 rendszerbe az office.com oldalon tudsz belépni. Itt a login neved azonos az egyetemi, "@mailbox.unideb.hu"-ra végződő e-mail címeddel. Ha nem emlékszel a jelszóra, akkor próbálkozz a jelszókarbantartó felületen ( eduid-manager.unideb.hu), az Elveszett eduID jelszó szolgáltatással.
Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?
A szolgáltatást a Microsoft üzemelteti, egyetemünk csak az elérést biztosítja. Az adatok biztonságáért, azok elvesztéséből eredő kárért az egyetem nem felelős.