Gyorslinkek

Quick Links

Hallgatói levelezéshez kapcsolódó tájékoztatás

 

  1. Mi ez a szolgáltatás?

Az egyetem hallgatói számára ingyenesen elérhető a Microsoft Office 365 szolgáltatása, amelynek felhasználásával az egyetem kialakította a hivatalos kommunikációhoz kapcsolódó egységes hallgatói levelezési rendszerét is.

A szolgáltatás többek között a következőket jelenti:

További információ az o365.eduid.hu oldalon olvasható.

  1. Hogyan vehetem igénybe a szolgáltatást?

A szolgáltatás előfeltétele a Debreceni Egyetemen létrehozott hálózati azonosító (Eduid azonosítás) megléte, melyet az egyetemi felvételt nyert hallgatók kiértesítésekor kapott tájékoztatóban (Beiratkozási tudnivalók) „Hálózati azonosító (Eduid)” részben foglalt lépések alapján kellett létrehozni, és a létrehozáskor megadott azonosítóval együtt létrejött a hallgatói levelezést biztosító M365 postafiókod (eduid@mailbox.unideb.hu néven).

Ez az azonosító számos számítógépes szolgáltatáshoz biztosít elérést (pl. elearing, korlátozott webtartalmak, Wifi, Neptun stb.).

Az egységes hallgatói levelezés indításához használd az alábbi lépéseket:

1: Nyisd meg a böngésződet.

2: Írd be a mailbox.unideb.hu honlapcímet.

3: A honlapon lévő információknak megfelelően tudsz belépni a postafiókodba. Kattints a bal oldali gyorslinkek menü Microsoft 365 menüpontra (https://outlook.office.com), a szükséges adatok megadásával használható a rendszer.

 

 

  1. Miért fontos az egyetemi e-mail-cím?

A 2023/24-es tanévtől felvett és tanulmányaikat megkezdett hallgatók egyetemi e-mail-címe az egyetemmel való kommunikáció hivatalos csatornája, az egyetem erre a címre küldi az értesítéseit.

A 2023/24-es tanév előtt felvételt nyert hallgatók számára az egyetemi e-mail-cím egyelőre nem tekinthető hivatalos e-mail-címnek, emiatt nem kötelező elsődleges e-mail-címként használni.

  1. Meddig vehetem igénybe a szolgáltatást?

Addig, amíg folytatod az egyetemen a tanulmányaidat. Ha megszűnik az egyetemmel fennálló jogviszonyod, akkor a felhős fiókod inaktiválódik, és 3 hónap után törlődik. Ezért célszerű az utolsó egyetemi éved végén lementened a felhőben levő adataidat, amit meg szeretnél tartani.

  1. Ki ad támogatást az Office 365 szolgáltatással kapcsolatban?

A szolgáltatás elérésével, tehát a bejelentkezéssel kapcsolatban az Informatikai Szolgáltató Központ ügyfélszolgálatához a helpdesk@it.unideb.hu vagy a +36 52 512 900/63333-as telefonszámon. Minden további kérdésben az Office 365 szolgáltatás üzemeltetőjéhez, tehát a Microsoft ügyfélszolgálatához lehet fordulni.

  1. Honnan tudom meg, hogy mi az egyetemi e-mail-címem? Mit csináljak, ha elfelejtettem, hogy mi az e-mail-címem?

Az eduid-manager.unideb.hu oldalon bejelentkezés után a Saját eduID profil megjelenítése/szerkesztése menüpontot választva megjelennek az adatok, köztük a hivatalos email címmel.

  1. Van lehetőség az egyetemi e-mail-címem módosítására, például névváltoztatás miatt?

A hallgatói email címek fixek, későbbi módosításuk nem lehetséges.

  1. Mit tegyek, ha elfelejtettem az Office 365 szolgáltatáshoz érvényes belépési adataimat?

Az O365 rendszerbe az office.com oldalon tudsz belépni. Itt a login neved azonos az egyetemi,  "@mailbox.unideb.hu"-ra végződő e-mail címeddel. A bejelentkezés az egyetemi központi azonosító oldalon történik, azzal a jelszóval, ami minden központi hálózati szolgáltatáshoz kell.

Ha nem emlékszel a jelszóra, akkor először próbálkozz a jelszókarbantartó felületen (eduid-manager.unideb.hu), az Elveszett eduID jelszó szolgáltatással. Ha ez nem vezet eredményre, akkor fordulj az Informatikai Szolgáltató Központ ügyfélszolgálatához a fentebb megadott elérhetőségeken.

  1. Ki felelős az Office 365 szolgáltatásban elhelyezett adatok biztonságáért?

A szolgáltatást a Microsoft üzemelteti, egyetemünk csak az elérést biztosítja. Ezért a felhőszolgáltatásban elhelyezett adatokért, azok biztonságáért, az adatok, levelek esetleges elvesztéséből eredő kárért a Debreceni Egyetem, illetve annak munkatársai semmilyen formában nem tehetők felelőssé.